nuffnang ads

Tuesday, October 26, 2010

senang cari makan di malaysia

allo slamat pagi warganegara n sewaktu dengannya.......aku nak citer sikit pengalaman aku borak2 ngan mat2 indon bro bangla...n sama taraf ngan dorang....dorang semua ni memang suka dudk kat malaysia ni,senang cari makan katanya....semua senang kat sini...tak kira le yang ada permit or yang xda permit...semua bole buat duit.....asalkan kena rajin kerja...ada duit lebih dorang anta kat kampung n beli tanah or buat rumah...dalam waktu yang sama,aku terpikir gak,ada gak warganegara yang mengeluh hidup kat tempat sendiri susah cari makan....pasal apa susah cari makan?pasal korang semua nak di suap je.....cari le jalan untuk tambah pendapatan,ni nak harapkan bonus...dapat bonus sikit korang memekak..tapi kerja korang macam hampeh!!!berborak n tergelak gelak macam kat kedai kopi..ni pengalaman time aku bawak chenta hati aku pegi klinik kerajaan..xperlu sebut tempat mana aku pg le....low class!!xda standard!!!berbalik citer pasal senang cari makan ni,semua mat2 indon,bangla,nepal semua le...dorang cakap kerja mesti ikut time,time rehat kita rehat,time makan kita makan,time panjat kita panjat,baru bole beli 100 pilas(100plus)...ni mat bangla cakap le...kalau tak makan pon xdapat le maknanya....kesimpulan kat sini,kita kena rajin,aku pon tercabar gak bila mat2 indon cakap,org melayu xtahan kerja kontrak...tp itu kenyataan bro....now da banyak kedai2 yang dibuka oleh warga asing....asal lu,pendatang kerja kontrak je...now da ada kedai runcit,kedai makan da banyak,xpayah citer le....sikit hari lg ada yg jadi menteri...mana tau kan...sendiri pikir....anak2 dorang ke....jadi ceritanya kat sini kita kena rajin dan kena fokus apa yang kita lakukan..n sentiasa berdoa pada NYA.......

No comments: